نکاتی از مراحل تحلیل و طراحی سازه ها به همراه ملاحضات معمار

به وبلاگ مطالب مورد نیاز دانشجویان عمران خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
نقشه های اتوکد
انشعبات
پلان
پلان پارک
پروژه های دانشجویی
پروژه فولاد
پروژه بتن
پروژه راهسازی
پروژه بارگذاری
پروژه متره
پروژه کارآموزی
کارشناسی ارشد
کتاب و جزوات مهندسی عمران
جزوه فولاد 2
جزوه بتن 2
جزوه مکانیک خاک
جزوه روسازی
جزوه بارگزاری
Dictionary
جزوه استاتیک
آیین نامه ها فارسی
آیین نامه های لاتین
جزوه بتن 1
گزارش کار
جزوه مهندسی پی
زلزله
جزوه فولاد 1
تحلیل سازه ها
جزوه متره و برآورد
جزوه مقاومت مصالح
جزوه طراحی تیرچه بتنی و فلزی
جزوه طراحی سوله
جزوه دینامیک
جزوات متفرقه
کتب لاتین
نمونه سوالات امتحانی
نمونه سوال مقاومت مصالح
نمونه سوال ETABS
نمونه سوال بارگذاری
نمونه سوال بتن 2
نمونه سوال بتن 1
نمونه سوال استاتیک
نمونه سوالات سیالات
نمونه سوالات فولاد
نمونه سوالات درس پی
نرم افزار های مهندسی عمران
اتوکد
طرح اختلاط
طراحی پی
تحلیل دینامیکی طیفی
محاسبه پریود طبیعی و ضریب زلزله
نرم افزارهای تحت Excel
Safe
ETABS
Auto CAD
سایر نرم افزارها
نرم افزارهای مکمل سازه های فولادی
مقالات و تحقیقات دانشجویی
پاورپوینت
آموزش نرم افزارهای مهندسی عمران
آموزش ETABS
آموزش Land
آموزش مطلب MATLAB
آموزش SAFE
مختلف
مقایسه نوع سیستم سقفها
عکس
نشریه
آیین نامه 2800
اخبار
طراحی المانهای مختلف سازه ای
دیوار برشی بتنی
بادبند های واگرا
آزمایشگاه
آزمایشگاه مقاومت مصالح
آزمایشگاه قیر و آسفالت
فروشگاه
آزمون دکتری
اضافات

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

نکاتی از مراحل تحلیل و طراحی سازه ها به همراه ملاحضات معمار

برای جلوگیری از ایجاد لنگر پیچشی، اتصال تیر به تیر از نوع مفصلی تعریف میگردد.در این حالت برای جلوگیری از ناپایداری پیچشی میبایست پیچش در یکی از دو طرف آزاد گردد.ضمن اینکه به علت مفصلی بودن، لنگر انتهایی نیز میبایست صفر گردد. تیر های کنسول و تیرهای فرعی که از یک یا دو طرف مفصلی تعریف  میگردند میبایست از نوع شکل پذیری معمولی برای آنها تعریف گردد.

 

اتصالات تیر های کنسول به ستون ها گیردار میباشد.در صورت مفصلی بودن این تیرها حالت ناپایداری موضعی در سازه ایجاد میشود که میبایست برای تیرهای کنسول علامت No Releases فعال گردد.

بار زنده کف بالکن ها طبق بند ۶-۳-۲-۵ باید حداقل ۳۰۰ کیلوگرم بر متر مربع در نظر گرفته شود و طبق بند ۶-۳-۵-۱ برای درنظر گرفتن اثر بارهای ضربه ای ، بار زنده درکف بالکن ها میبایست در ضریب ۱٫۳۳ ضرب گردد.

معمولا در کنسول ها برای تحمل نیروی قائم و جلوگیری از ناپایداری کنسول تحت بارهای قائم از دستک های کششی استفاده میشود که طراحی آنها همانند بادبند های قطری میباشد. و توصیه میشود در تراز انتهایی برای نگهداری بهتر ، این دستک های بادیندی بصورت ضربدری اجرا گردد.اتصال این دستک ها میبایست به نقاط انتهای صورت گیرد واز اتصال این دستک ها به نقاط مابین ابتدا و انتهای ستون خودداری شود.

اعمال نیروی قائم زلزله:

طبق بند ۱۳-۳-۱۲-۲ آیین نامه ۲۸۰۰ نیروی قائم وارد بر بالکن ها و پیش آمدگیها میبایست از رابطه ۲*۰٫۷AIWp  بدست آید و این بار میبایست در هر دو جهت روبه بالا و رو به پایین  بدون منظور نمودن اثر کاهنده بارهای ثقلی در نظر گرفته شود.یعنی وقتی بار ثقلی در ترکیب بار داریم دراینصورت ترکیب بار ( بار ثقلی +سمت بالای  نیروی قائم -EQz) در هیچ حالتی  بدلیل کاهنده  بودن نمیبایست با هم آورده شود. لازم به ذکر است مولفه بار قائم تاثیر چندانی در نتایج تحلیل و طراحی نخواهد گذاشت.

ملاحضات معماری در طراحی سازه ها :

نقشه های معماری تهیه شده در فاز ۱ بر اساس ابعاد ستون ۲۰*۲۰ و نیز ضخامت سقف ۳۰ سانت فرض میشود لذا پس از طراحی سازه ارتفاع طبقات وطول دهانه ها مقداری تغییر خواهند کرد بصورتیکه فضای خالص بین طبقات مطابق نقشه های معماری ثابت بمانند.

در طبقات مسکونی اختلاف ارتفاع تیر ها و سقف ها را میتوان با پوکه پر نمود یا اینکه از سقف کاذب از جنس رابیتس با وزن مخصوص تقریبی بین ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع استفاده نمود.در پارکینگ میتوان این اضافه ارتفاع را به شکل آویز  و در طبقات مسکونی در بالای سقف به شکل گرده ماهی اجرا نمود.

شیب رمپ پارکینگ معمولا ۱۵% میباشد و چنانچه رمپ در زیرزمین  واقع شود، با خاکریزی اجرا شده و نیازی به طراحی سقف برای رامپ نیست.

سربار معادل بار پارتیشن:

طبق بند ۶-۲-۲-۲  مبحث ۶ چنانچه وزن واحد سطح تیغه های پارتیشن از ۲۷۵ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع کمتر باشد میبایست  این وزن در سطح چشمه ای که تیغه در آن میباشد ضرب گردد و بصورت سطحی این بار بر  همان سقف وارد آید. همچنین طبق مبحث ۶ چنانچه این وزن از ۱۹۵ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع میبایست اثر موضعی دیوار ها در طراحی تیرچه ها منظور گردد.

بار زنده کاهش یافته:

کاهش بار زنده برای راه پله،بام و پارکینگ و سایر نقاط پر ازدهام اعمال نمی گردد.برای تیرها نیز چنانچه بار زنده کف از ۴۰۰ کیلوگرم بر متر مربع بیشتر باشد از کاهش بار زنده پرهیز میشود.

برای کاهش بار زنده تیرها و ستون ها در منوی Option>Preferences>Live Load Reduction گزینه User Defined Curves  با تعریف حداقل دو منحنی با نسبت DL/LL  برابر ۰٫۰۰۱ و ۱۰۰۰ طبق رابطه ۶-۳-۱ مبحث ۶  مختص تیرها تعریف گردد و سپس برای ستون ها با کنترل اعداد بند ۶-۳-۸-۳  نتایج کنترل گردد.  اما توصیه میشود از کاهش بار زنده برای تیرها به جهت کم بودن مقادیر صرفنظر شود و برای ستون ها از عبارت Usr Defined By Stories  استفاده شود و مقادیر کاهش بار طبق درصدهای ارائه شده در بند ۶-۳-۸-۳ اعمال گردد.

- درصورت استفاده از تیرچه جفت به جای تیرچه تک وزن واحد سطح کف بطور تقریبی حدود ۷۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع افزایش خواهد یافت.

-وزن اسکلت بتنی بسیار بزرگتر از اسکلت فولادی سازه هم طبقه آن خواهد بود لذا توجه شود عملا امکان آپلیفت و بلند شدگی برای سازه بتنی کمتر بوقوع میپیوندد و برای سازه بتنی ضریب اطمینان برای لنگر واژگونی بیشتراست


[+] نوشته شده توسط رضا سلطان آبادی در جمعه 25 فروردين 1391برچسب:نکاتی از مراحل تحلیل و طراحی سازه ها به همراه ملاحضات معمار, در ساعت 17:26 | |

درباره وبلاگ
آرشيو
1401
هفته چهارم بهمن 1392
هفته اول بهمن 1392
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته سوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته دوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته دوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته سوم دی 1390
هفته دوم دی 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
رضا سلطان آبادی
لينكستان
ژئـــومـــاتــیــک
بالهای کتاب( کتابهای مهندسی عمران)
انجمن تخصصی نرم افزارهای مهندسی عمران
civilparadise
ناصر اقا محمدی
civilsun
مهندسی عمران و معماری
تاریخ ایران و جهان
پایگاه علمی کاوا
تدبیر سازه ( مرجع مهندسی عمران )
وبسایت دکتر حسین زاره اصل
سیویل بوک
جهاد نصر حمزه
پاتوق بچه های عمران 88 و 89
وبلاگ مهندس حسن فراهانی
پرتال جامع دانشجویان و مهندسین عمران
سویل استارز
سایت ارشد عمران
گنجا دانلود
آموزش تخصصی ETABS
وبلاگ مهندس سلطان آبادی
ذانشجوهای معماری
آخرين اخبار فوتبال ايران واروپا
داغ ترین ها برای دانلود
موسسه توسعه و آبادانی
دانشگاه بوعلی سینا همدان
وب نوشته های روح ا... بختیاری
وبلاگ جمال چهاردولی
وبلاگ مهندس امیدی
ایران سازه،وبسایت تخصصی عمران
وبلاگ مهندس جعفری
جوک منفی 18
وبلاگ به تو چه(طاهری)
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب مورد نیاز دانشجویان عمران و آدرس rs10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

قیمت به روز آهن آلات اصفهان
ساین کردن گوشی
پخش مستقیم مکه معظم
آخرین زمین لرزه ها
مراحل گام به گام انجام پروژه های فولاد و بتن
ضخامت ورق و کارخانه ساخت در ایران
ورق های موجود در بازار و قیمت روز
خرید کات شارژ
ثبت سایت در موتورهای جستوجو
فضا رایگان (پیکوفایل)
hotmail.com
gmail.com
yahoo.com
ماشین حساب حرفه ای آنلاین
نقشه آنلاین تهران
کنترل رتبه در گوگل
نقشه مسافرتی آنلاین با تعیین مسیر
یوزر و پسووردهای جدید نود 32
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , rs10.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com